Friday, September 25, 2015

Tacksägelsedagen

Lovsång eller Det här kanske är en kom-ut-text


Malmös kyrkoherde Anders Ekhem och jag vänder och vrider på en bekant text för att hitta nya perspektiv och ingångar. Och det visar sig att den text jag trodde bara handlade om tacksamhet också kunde handla om att komma ut. Eller om att vara kyrka. Eller om rätten att få synas. Hela samtalet blev en utmaning för mig att alltid försöka se nya saker i texten. Lyfta på varje sten och inte ta för givet vad en text handlar om.

Och på slutet får Anders, som tidigare undervisat i predikokonst, komma med sina tips på vad man kan tänka på som predikant. Utmanande, kan jag säga!

Klicka här för att lyssna: 022 - Predikopodden

4 comments:

  1. Spännande! Skulle verkligen uppskatta om det var möjligt att lägga ut podden på ex Itunes, så att man kan ladda ner det direkt i mobilen/paddan. Tack för intressant lyssning! :)

    /J

    ReplyDelete
  2. Hej! Vad roligt att du lyssnat och gillat!! Jag har lite svårt att samarbeta med apple eftersom jag inte själv äger några apple-produkter. Och det tycker de ju inte om :) Så Itunes har inte varit så enkelt att ordna som jag hoppades. Men podden finns på Acast, som man kan ha som app direkt i mobilen! Men jag lovar att göra ett nytt försök med iTunes :)

    ReplyDelete
  3. Tack! Suveränt! Jag kommer definitivt att fortsätta lyssna. / Gunilla Sjöö, Karlstad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad kul Gunilla! Roligt att du gillar podden! /Clara

      Delete