Thursday, October 22, 2015

Söndagen efter alla helgons dag

Vårt evighetshopp eller Att inte vara rädd för att älska


Idag funkar inte Jesus pedagogik på mig. Han vill säga att jag inte ska vara rädd, att jag är värdefull och att jag aldrig är glömd av Gud. Han vill så väl. Men så säger han det där med helvetet. Och då liksom fastnar jag där. Så Mats Ahlberg och jag, vi får liksom börja med att ta tag i det där med helvetet. Innan vi kan komma till det som egentligen kanske är poängen med texten. Det är kanske lite störigt för den som inte är så intresserad av textens fulare sidor, men för mig skulle allting annat kännas oärligt. Och det går ju inte.

Som tur är leder Mats in oss på det viktiga så småningom. Att ingen är glömd av Gud.

Klicka här för att lyssna: 025 - Predikopodden




No comments:

Post a Comment