Wednesday, May 13, 2015

Pingstdagen

Helig Ande eller svårigheten i att tänka utanför lådan när man själv är lådan


När jag bjuder in till poddsamtal så vet jag aldrig var det samtalet kommer att hamna eller vad det kommer att handla om. Jag gör förstås mina förberedelser, men har ingen aning om vad min samtalspartner tar med sig till samtalet.
Och just det där, att inte veta var man kommer att hamna, är en av många saker som står i fokus för samtalet som jag och Kent Wisti förde inför pingstdagen.

Vi hann också prata om att vara rädd för förändring, om att mötas över gränser, om kreativitet, om Gud i oss, om att vara lyhörd när det börjar krypa under skinnet på oss, om sekulariseringen som framförallt språklig, om att få höra om Gud på sitt eget språk och om att allting kanske nu är möjligt.

Klicka här för att lyssna: 006 - Predikopodden

Och som vanligt: lycka till med predikan!



No comments:

Post a Comment