Friday, November 20, 2015

1:a advent

Ett nådens år eller Om du inte stör så kan du få bo här i ett hörn


1:a advent! Och ändå blev det inte så mycket myssnack. Sara Nässelqvist och jag gick rakt på sak och pratade om texten. Och emellanåt visade faktiskt den här välanvända texten lite nya sidor för oss. Och jag är mer förbryllad över Jesus rytt in i Jerusalem nu, än vad jag brukar vara. Vad är det han vill signalera? 

Mest vill jag ändå låta tankarna stanna i vad det gör för skillnad för mig i mitt liv om jag låter Gud ta plats eller inte. Vad finns det för berättelser i min egen erfarenhet som kan belysa vad det kan betyda när Jesus rider in? När han rider in trots att han vet vad han rider mot. Berättelserna finns där och kanske är det nu jag borde försöka sätta ord på dem. 

Klicka här för att lyssna på samtalet: 029 - Predikopodden



No comments:

Post a Comment